サントリー株式会社

「ICE DRAFT」は、“ビールが飲めない人でも飲める” ことをテーマに開発された、サントリーのビールです。ビール特有の苦みを抑え、すっきりとした爽快感と軽やかな飲み口を実現することで、幅広い層に親しまれる商品として企画されました。

“ICE DRAFT” is a beer developed by Suntory with the concept of being enjoyable even for those who typically do not drink beer. By reducing bitterness and creating a clean, refreshing taste, the product was designed to appeal to a broad range of consumers.
To support the launch of this innovative beer, INOUE ART INC. created the key visual poster for its debut campaign. Our creative direction focused on intuitively communicating the product’s smooth drinkability and crisp, icy freshness. Through refined lighting, transparent textures, and a cool-toned palette, we developed visuals that evoke a sense of clarity and refreshment—capturing the essence of the brand and its new approach to beer.
「ICE DRAFT」は、“ビールが飲めない人でも飲める” ことをテーマに開発された、サントリーのビールです。ビール特有の苦みを抑え、すっきりとした爽快感と軽やかな飲み口を実現することで、幅広い層に親しまれる商品として企画されました。
この革新的なビールの発売を支えるため、井上美術株式会社はローンチキャンペーンのキービジュアルとなるポスターを制作しました。クリエイティブでは、「飲みやすさ」と「氷のような清涼感」を直感的に伝えることを重視。透明感ある質感表現や洗練されたライティング、クールトーンの色調設計により、クリアで爽やかな印象を表現し、ブランドが提案する新しいビール体験の世界観を可視化しました。




この革新的なビールの発売を支えるため、井上美術株式会社はローンチキャンペーンのキービジュアルとなるポスターを制作しました。クリエイティブでは、「飲みやすさ」と「氷のような清涼感」を直感的に伝えることを重視。透明感ある質感表現や洗練されたライティング、クールトーンの色調設計により、クリアで爽やかな印象を表現し、ブランドが提案する新しいビール体験の世界観を可視化しました。
Client : サントリー株式会社
CD, P, D : 井上琢也 (井上美術株式会社)
D : 佐藤秀和
PL : 中藤宏平
Client : サントリー株式会社
CD, P, D : 井上琢也 (井上美術株式会社)
D : 佐藤秀和
PL : 中藤宏平

